20-те най-добри електромобила според Top Gear

В Top Gear отдавна вече го няма Джеръми Кларксън да крещи “Powerrr!”. Автомобилното издание на ВВС също се променя успоредно с автомобилите, и дори изготвя своя собствена класация на най-добрите електрически коли на планетата. В актуалното й издание са настъпили доста промени: лидерът отпреди две години Porsche Taycan е вече трети; Tesla се смъква чак на пета позиция; напълно са изчезнали Ford, Jaguar и Peugeot; и накрая в подреждането има нов лидер, който според англичаните е “нова и блестяща страница в историята на електромобила”.

20. Fiat 500е и Abarth 500e

Класическата ни представа за Lotus – максимално леки, идеално управляеми спортни коли – няма нищо общо с този доста тежък SUV, който на всичкото отгоре не се прави край Норич, а в Китай. Но все пак нещо от духа на Колин Чапман е останало дори и в тази кола – достатъчно да я направи един от най-добрите електромобили на днешния ден.
18. Hyundai Kona Electric
Смелостта на корейците с дизайна вече не може да бъде отречена от никого. В същото време те си остават консервативни в някои важни области – като запазването на достатъчен брой бутони в интериора. Новото поколение на Kona Electric е по-скъпо, но също така е доста по-голямо, доста по-комфортно и доста по-интересно от предишното.
17. Renault Scenic E-Tech
Megane E-Tech – първият модел от новата електрическа вълна на Renault – бе критикуван от някои заради относително малката батерия и недостатъчното място на задната седалка (макар че междуосието му е същото като на досегашния Nissan X-Trail). Но дори и тези извънредно мнителни хора едва ли биха могли да възразят срещу Scenic, който е с цели 10 см повече вътрешно пространство на дължина, и с 87-киловатчасова батерия.
16. Hyundai Ioniq 6
Hyundai наистина се изкачи на съвсем ново равнище в последните три-четири години. Ioniq 6 е отлично доказателство: интересен, много комфортен, отпускащ автомобил за дълги пътувания. Лесен за каране, лесен за опериране. Пробегът е завидно голям както заради новаторската 800-волтова архитектура, така и заради отличната аеродинамика.
15. Maserati GranTurismo Folgore
От Top Gear не спестиха похвалите за този автомобил, който според тях е “по-добре проектиран и разработен от всяко друго Maserati в обозримото минало”. Кросоувърите Grecale и Levante със сигурност ще бъдат по-продавани, но именно това е истинският флагман на марката.
14. Kia EV9
Новият най-голям и най-скъп електромобил на Kia си заслужава мястото на върха на гамата – за парите си получавате удивително много пространство и оборудване. Освен това EV9 e специално и старателно обмислен така, че да облекчава живота на семействата. Преди 10 години такава цена щеше да изглежда комично за кой да е корейски автомобил. Сега изглежда съвсем оправдана.
13. Volvo EX30
Главната похвала на англичаните към новия електромобил на Volvo е неговата екологичност: при производството на един EX30 в атмосферата се изпускат едва 18 тона парникови емисии, което е малко повече от показателя за бензиновите автомобили, но вече доста близо до него. При енергетика като британската тази кола изпуска едва 400 кг въглероден диоксид за 15,000 км пробег – докато бензинова кола би дала емисии от 1.8 тона. Никой още не е направил изчисление на база параметрите на българската НЕК.
12. BMW i4
Редакторите на Top Gear признават, че харесват Tesla Model 3 и Polestar 2, но и двата модела оставят да се желае, що се отнася до управляемостта и удоволствието от карането. BMW i4 запълва тази празнина. Може и да не изглежда като космически кораб, но и повечето хора не искат това. Тайната на успеха на този електромобил е, че той си е истинско BMW.
11. Volkswagen ID.7
В много отношения инженерите на VW са изпълнили задачата, поставена от началниците им: ID.7 впечатлява с пространство, комфорт, обхват и ефективност. Дори и във варианта Pro с по-малък капацитет на батерията. Най-големият коз обаче е в това колко по-лесен е за употреба от предишните ID модели. “Един Volkswagen трябва да е приятелски настроен и безгрижен за ползване. Този наистина е”, твърдят англичаните.
10. Jeep Avenger
Кой би си го помислил? Jeep – компанията, създадена на базата на неща като проходимост, груба сила и пълно пренебрежение към удобствата – сега предлага една отлична градска кола. Avenger е малък, маневрен, лесен за управление. Окачването е достатъчно меко, обхватът е приличен, зареждането – достатъчно бързо.
9. Polestar 2
От Top Gear обясняват симпатиите си към Polestar 2 основно с два фактора: той е красив, а качеството на изработка би докарало маниакално-обсесивно разстройство на всеки фен на Audi. Версиите с по един електромотор са и относително достъпни.
8. BMW i7
Главните козове на BMW от половин век насам са динамика, управляемост и фантастични двигатели. Но сега постепенно фокусът се измества другаде. Новата Серия 7 има може би най-добрия интериор в автомобилния свят, смятат от TG – създаден с въображение, качествено изработен и красив.
7. Dacia Spring
Spring се харесва, именно защото успява да е онова, което повечето съвременни електромобили не са: честна, забавна, непретенциозна кола, която запазва мечтата за евтино превозно средство жива и в електрическата ера. Освен това е една от малкото електрически коли, тежащи приблизително колкото еквивалента си с вътрешно горене.
6. BMW i5
Новото i5 е изключителна кола, твърдят от Top Gear. Това е идеалната пресечна точка между динамизма на Серия 3 и лукса на Серия 7. Това е без съмнение автомобилът с най-добро управление в своя клас – на неговия фон Tesla Model S се усеща като количка от супермаркет.
5. Tesla Model Y и Model 3
Според TG тези два почти идентични модела са “бъдещето, каквото ни бе обещано – една интелигентна кола с чувство за хумор и с нагласата да не се подчинява на старите норми”. Платформата под този автомобил е вече на преклонна възраст – седем години, но все още нищо друго в този пазарен сегмент не може да се мери с нея по продажби. Има и недостатъци, разбира се, но си остава един от най-интересните автомобили на днешната епоха.
4. MG4
Тази китайска машина, носеща купено на безценица английско име, със сигурност няма външния вид на вълнуващ автомобил. Но когато си дадете сметка какво ви предлага в замяна на парите ви, колко добра е по множество различни показатели, ще разбере защо е смятана за един от най-добрите електромобили в Европа към момента. Има обхват, бързо зареждане, богато оборудване, приятна динамика и дори свой собствен стил.
3. Porsche Taycan
Porsche Taycan и неговият двойник Audi e-tron GT са изключително вълнуващи спортни коли и в същото време – удобни магистрални крайцери. “Taycan си е истинско, стопроцентово Porsche, което между другото се задвижва от електричество”, пишат англичаните.
2. Rolls-Royce Spectre
От Rolls-Royce от години обясняваха, че ако има марка, за която електрическото задвижване е идеално, това са именно те: така или иначе, автомобилите им винаги са били рекордно тежки и максимално безшумни. Spectre, макар баснословно скъп и набиващ се на очи, успява да не бъде вулгарен.
1. Hyundai Ioniq 5 N
Ето най-после една електрическа кола, която е също толкова вълнуваща и ангажираща за каране, колкото добър бензинов спортен автомобил. Всъщност Ioniq 5 N в много отношения е неотличим от машините с бензинови мотори. Не само е бърз, но и е уверен, гъвкав, многофункционален. Накратко – една нова и блестяща глава в историята на електрическата мобилност.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Контактна форма

Contact Form BG